۱۰ روش برای مقابله با منتقد درونی

همه ما یک فکر و صدای انتقادی درونی داریم ، مبارزه برای غلبه بر صدای انتقادی می تواند به ما کمک کند موانعی را که در راه سعادت شخصی به وجود می آید ، برطرف کنیم. نگذارید فکر منفی شما را از زندگی مثبت باز دارد.

1. خودتان باید انتخاب کنید. شما یک صدای داخلی منفی و یک صدای تشویق کننده مثبت دارید. اینکه به کدام یک گوش خواهید کرد ، در اختیار خودتان است. صدای انتقاد درونی که در بسیاری از ما حتی ممکن است از صدای مثبت قدرتمندتر باشد. خبر خوب این است که می توانیم منتقد درونی را خاموش کنیم و به جای آن به صدای تشویق خردمندانه خود گوش کنیم.

2. از منتقد درونی خود فاصله بگیرید. با تشخیص اینکه فکر انتقادی شما از کجا می آید ، می توانید از آن جدا شوید. آیا این فکراز یک رویداد خاص شروع شده است؟ آیا زمانی بود که احساس می کردی مورد انتقاد قرار گرفتی؟ وقتی می توانید تشخیص دهید که فکراز کجا آمده است و می فهمید که این مربوط به شما نیست ، می توانید از آن رها شوید. صدای منفی چیزی است که ما ایجاد می کنیم. این داستانی است که به خودمان می گوییم. جدا کردن آن به تمرین نیاز دارد.

3. مراقب باشید که چه اطلاعاتی را باور می کنید. وقتی شخصی به شما نظر می دهد ، از شما انتقاد می کند یا چیزی راجع به نحوه رفتارشما به شما می گوید ، آنها رفتار شما را از تجربه و دنیای خود مشاهده می کنند و آنچه می گویند لزوماً هیچ ارتباطی با شما ندارند و می تواند کاملا اشتباه باشد . کلمات دیگران (اگر به آن اهمیت دهید ) می توانند به شما صدمه بزند و تفکر انتقادی ذهن شما را فعال کند.

4. بیشتر از منتقد درونی به صدای درونی مثبت وخردمندانه خود متمایل شوید. ، آن صدای منتقد درونی می تواند از بسیاری از منابع خارجی بیاید. صدای انتقادی می تواند از معلمان ، مربیان و حتی والدین ناشی شود.

5. برای تأیید دیگران زندگی نکنید. یكی از بزرگترین راههایی كه منتقد درونی می تواند شما را عقب بیندازد این است كه وقتی شما بیشتر نگران نظر دیگران راجع به ظاهر و رفتار خود باشید و منتظر تأیید یا رد نظر دیگران هستید نگرانی شروع می شود. هنگامی که ما مایل نیستیم خودمان را به روشی که مد نظرمان است ابراز کنیم ، این موانع جاده ای می توانند ناگهان ظاهر شوند و می تواند منجر به عدم تأیید مورد نظرمان شود و ناگهان نظر خود را در مورد انجام کاری تغییر میدهیم و منتقد درونی مان فعال می شود.

6. از عدم اطمینان تصمیم های خود محافظت کنید. منتقد درونی هنگام عدم اطمینان شما کارش را شروع می کند. بنابراین ، در جایی که احساس اعتماد به نفس نکنید ، به احتمال زیاد این جملات منتقد درونی را خواهید شنید:

آیا واقعاً مطمئن هستید که می خواهید آن کار را انجام بدی؟

اگر مردم شما را مسخره کنند چه می کنید؟

اگر شکست بخورید چه می کنید؟

شما هنوز تجربه ای در این مورد ندارید. این زمانی است که شما می توانید تشخیص دهید که این فقط منتقد درونی شما است که دارد صحبت می کند و لازم نیست به منتقد گوش دهید. سعی کنید بجای آن به ندای مثبت درونی تان گوش کنید.

7. بدانید زندگی سراسر تجربه است. منتقد درونی ناخوشایند است زیرا می تواند افراد را در رسیدن به هدف خود متوقف کند. درعوض ، باید با تلاش و آزمایش یاد بگیریم و تجربه کسب کنیم. اینگونه است که ما متوجه می شویم که چه کاری را خوب انجام می دهیم یا چه چیزی ما را هیجان زده می کند. وقتی به خودمان اجازه می دهیم علایق خود را کشف کنیم ، می توانیم انتخاب کنیم که زمان بیشتری را برای لذت بردن از آنها بگذرانیم.

8. منتقد درونی حقیقت را نمی گوید. واقعیت این است که خیلی از آن منتقدان که در ذهن ما وجود دارندحقیقت را نمی گویند. پس صدای آنان را با کلمات عاقلانه جایگزین کنید.

9. اهمیت دادن زیاد به مشکلات پیش رو ، تمام تلاشش را می کند تا شما را از پیش رو بردارد. ناامنی ها و منتقد درونی ما با ترس های ما آمیخته شده اند. وقتی شکست می خوردید یا آنطور که امیدوار هستید از کارها نتیجه نمی گیرید ، از خود بپرسید: چه چیزی یاد گرفتم؟ این اطلاعات و تجربه ای که بدست آوردم من را به جلو سوق می دهد. سپس می توانیم بپرسیم: در آینده چه کاری متفاوت می توان انجام داد تا به نتیجه مطلوب برسم.

10. به دیگران کمک کنید مه ندای منتقد درونی خود را خاموش کنند . اینکار به خود شما هم کمک خواهد کرد.

---------------------------------


#روانشناس #روانشناسیخانواده #زناشویی #روانشناسیبالینی #روانشناسیموفقیت #روانکاوی #روانشناسیرابطه #روانشناسیشخصیت #روانشناسیاجتماعی#کودک #خانواده #والدین #تربیتکودک #طلاق #ازدواج #موفقیت #مهارتهایزندگی #مهارتهایارتباطی #عزتنفس #اعتمادبهنفس #اضطراب#استرس #رشدفردی #ثروت #بهبودفردی #توسعهفردی #مدیرتزمان #تصمیم #تغییر #شادی

#psychology #psychedelicart #psychic #Psychologist #Psychologist #clinicaltrials # khaki #ClinicalPsychologist #Relationshippsychologist #Consultingclinic #Familycounselor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *