کرونا، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فرصتهای سوخته


همه ما مثلث کسب و کار را به خوبی می‌شناسیم. مثلثی که در یک گوشه آن شرکت تولیدی/خدماتی، در گوشه دیگر مشتریان و در گوشه سوم کارمندان قرار دارد.

واضح است که راه بهینه سازی هر کسب و کار، از میان یکی از این گوشه‌ها می‌گذرد.

به عنوان مثال جهت بهینه سازی کسب و کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توان میزان فروش را افزایش داد، هزینه‌ها را در کلیه بخش‌ها و به خصوص منابع انسانی کاهش داد و کاری کرد تا حس خوب به مشتریان منتقل شود.

گاهی می‌توان تمامی موارد فوق را در قالب یک راه حل خلاقانه، پیاده سازی نمود.

یکی از این راه حل‌ها، استفاده از سیستم تسویه خودکار(Self Check Out) می‌باشد.


تشرح سیستم تسویه خودکار

این سیستم عموما شامل دو بخش مهم می‌باشد:

  • بخش اول شامل دستگاه‌های اسکنری است که در داخل فروشگاه‌ نصب می‌شوند.کافی است که مشتریان بارکد هر محصول را مقابل این دستگاه‌ها بگیرند تا  از موجودی و قیمت دقیق کالاها، موارد استفاده، طرز استفاده، دستور پخت و میزان کالری مواد غذایی و سایر مشخصات آگاهی یافته و قبل از رسیدن به صندوق، تصمیم نهایی خود را برای خرید گرفته باشند.

    در این صورت، در هنگام مراجعه به صندوق، جای هیچ سوال و پرسشی باقی نخواهد ماند.

    بدیهی است که وجود هرگونه سوالی سبب معطلی و اتلاف وقت سایرین و طولانی شدن صف صندوق و بروز مشکلات فراوان خواهد شد.


  • بخش دوم شامل دستگاهای اسکنری است که در خروجی فروشگاه نصب می‌شوند و بارکد را به سادگی اسکن نموده و جمع کل مبلغ قابل پرداخت را محاسبه می‌نماید.در نهایت مشتری مبلغ را با کشیدن کارت بانکی پرداخت نموده و رسید را برای ارائه به نگهبان درب خروج، دریافت می‌کند.با استفاده از این دستگاه، نیازی به ایستادن در صف‌های صندوق و معطلی فراوان، نخواهد بود.

برای مطالعه نسخه کامل این نوشته، می‌توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://atekkco.com/covid-depart-store/


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *