چگونه انواع فیگور گیری بادی کلاسیک را بشناسید؟


برای انواع فیگور گیری بادی کلاسیک در حد ایده ال شما به تمرینات زیادی احتیاج دارید. فیگور گرفتن نوعی تمرین ایزومتریک به حساب می‌آید. وقتی فیگور می‌گیرید، عضلات شما به مدت چند ثانیه منقبض یا فشرده می‌شوند، و مفاصل مجاور هیچ حرکتی نمی‌کنند. با فیگور گیری بادی کلاسیک نتیجه و ماحصل سالها و ماه ها تلاش خود را به معرض تماشا قرار می‌دهید. شما با فیگور گیری داوران را باچالش روبرو می‌کنید تا در مورد آمادگی بدن شما داوری کنند.با گروه لباس ورزشی شرافیت همراه باشید.

فیگورگیری های رایج بادی کلاسیک

فیگور بالا تنه

قدم اول فیگور بالاتنه

هر دو دستتان را دراز کنید و دست چپتان را روی آرنج دست راستتان بگذارید. به قفسه سینه خود فشار بیاورید، به طوری که انگار می‌خواهید خودکاری را میان عضلات قفسه سینه‌تان نگاه دارید. به مدت ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و این حرکت را ۳ بار تکرار کنید. یکی در میان دستانتان را عوض کنید و روی آن یکی قرار دهید.

قدم دوم

دست‌ها را پشت سرتان درست بالای ران قرار دهید. با دست راست، دست چپ‌تان را بگیرید. پاها را صاف نگاه دارید و از کمر به جلو خم شوید، تا جایی که می‌توانید دست‌ها را به بالای سر بکشید تا شانه‌ها و قسمت بالای کمرتان کشش داشته باشد. ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید و ۳ بار تکرار کنید.

قدم سوم

دست‌ها را روی باسن بگذارید و عضلات شکم خود را منقبض کنید. یک بازدم کامل داشته باشید و عضلات شکم را تا جایی که ممکن است به سمت ستون فقراتتان به داخل بکشید. ۵ ثانیه در همین حالت بمانید و ۳ بار تکرار کنید.

قدم چهارم

دست‌ها را روی هم بگذارید، به طوری که دست بالایی به موازات زمین قرار گرفته باشد. آرنج‌ها به سمت پهلوها کشیده شده باشند. هر دست را خم کنید و بر روی عضلات دو سر بازویی فشار وارد کنید. به مدت ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید. ۳ بار دیگر این حرکت را تکرار کنید.

قدم پنجم

هر دو دست را روی پهلو‌هایتان قرار دهید. وانمود کنید با مچ دست‌تان پشت آرنج را لمس می‌کنید تا با این کار ماهیچه‌ی سه سر بازویی خود را فعال کنید. به مدت ۱۰ ثانیه فشار آورید و این حرکت را ۳ بار تکرار کنید.

فیگور پایین تنه

قدم اول

در حالت ایستاده و یا نشسته، یک پا را به جلو دراز کنید. تا جایی که می‌توانید پا را بکشید تا عضلات جلوی پایتان منقبض شوند. به مدت ۱۰ ثانیه این حالت انقباض را نگاه دارید و حرکت را ۳ بار تکرار کنید. برای هر پا یک سیکل کامل را اجرا کنید.

قدم دوم

به شکم روی زمین دراز بکشید. پاها را از پشت حلقه کنید و سعی کنید با پاشنه‌ی پا، باسن‌تان را لمس کنید. این حرکت مشابه جلو بازو است. به مدت ۱۰ ثانیه تا جایی که می‌توانید به عضلات همسترینگ‌ در پشت ران‌هایتان فشار آورید. ۳ بار دیگر تکرار کنید.

قدم سوم

به حالت ایستاده بازگردید و پاها را کنار هم قرار دهید. تا جایی که می‌توانید روی انگشتان پاها بلند شوید و عضلات ساق‌ها را به مدت ۱۰ ثانیه منقبض کنید. برای دومین تکرار به مدت ۱۰ ثانیه، پاشنه‌ها را به سمت بیرون بچرخانید و برای سومین تکرار به مدت ۱۰ ثانیه، انگشتان پا را به سمت بیرون بچرخانید.

انواع  فیگور گیری بادی کلاسیک  جلو داوران

فیگور شکم و ران  ورزشکار با ایستادن در مقابل داوران هر دو دستش را پشت سر قرار داده و یک پای خود را جلو می گذارد . سپس عضلات شکم خود را منقبض می نماید . در همین زمان او باید عضلات پای جلویی خود را منقبض نماید . داور سپس به بررسی عضلات شکم و ران پرداخته و با بررسی کلی ورزشکار ارزیابی خود را خاتمه می دهند

با لوازم بدنسازی شرافیت ورزش کنید

شرایط  مناسب برای فیگور گیری بادی کلاسیک  چیست؟

در حین تمرین برای فیگور گیری بادی کلاسیک سعی کنید کاملا ًخونسرد و آرام باشید. محیط کاملا ساکت و خلوتی را انتخاب کنید که فارغ از هر نوع هیاهو باشد تا بتوانید به خوبی تمرکز بگیرید.

  • سعی کنید تا قبل از فیگور گیری فعالیت شدید داشته باشید تا عضلاتتان کاملا منقبض شده باشد.
  • می‌توانید در مقابل آینه یا بدون آن فیگور بگیرید و حتی در برابر دوستان و منتقدان این کار را انجام دهید.
  • بهتر است از کسی بخواهید تا در حین فیگور گیری از شما عکس بگیرد و عکس ها را در اختیار شما بگزارد تا خود شما به عنوان بهترین منتقد در زمان آرامش بصورت جامع بدن خود را بررسی کنید.
  • هرچه به زمان مسابقات فیگور گیری نزدیک تر می‌شوید دامنه حرکات و تمرینات خود را افزایش دهید.
  • در حین فیگور گیری است که شما باید به داوران ثابت کنید که بدن شما از همه برتر ، حجیم تر و تفکیک شده تر است و شما از همه شرکت کنندگان دیگر برای قهرمانی زحمت بیشتری را متحمل شده اید.
  • فیگور گیری صحیح است که شما را قهرمان میکند . به شهرت و آوازه می رساند.
  • سعی کنید در هر هفته سه زمان نیم ساعتی را به تمرین فیگور گیری اختصاص دهید.

نتیجه

فیگورگیری به مبتدیان کمک می‌کند تا بتوانند ارتباط بین عضلات و اعصاب را برقرار سازند. تنها با فیگور گیری می‌توانید قدرت، حجم، شکل و فرم عضلات خود را به نمایش بگذارید.

برای اینکه فیگورهای بادی کلاسیک زیبا و جذابی داشته باشید. باید برای تخصص یافتن هر کدام از فیگورها را بارها تمرین کنید. برای مهارت یافتن دانستن چند نکته لازم وضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *