مراقبه‌ی کندالینی، مسیری برای آسودگی

مراقبه‌ی کندالینی یک تمرین باستانی یوگا است که عبور انرژی از بدن شما را ممکن کرده و زندگی شما را دگرگون خواهد کرد.

مراقبه‌ی کندالینی نوعی تمرین یوگا به شمار می‌رود که به بیداری و آگاهی عمیقی در فرد می‌انجامد و به این ترتیب تحولی شگرف را در زندگی او ایجاد خواهد کرد. غیرممکن است که مراقبه‌ی کندالینی را انجام دهید اما شاهد اثرات معجزه آسانی این مراقبه نباشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مراقبه‌ی کندالینی و نحوه به‌کارگیری آن در زندگی آشنا کنیم.



مراقبه‌ی کندالینی گرفتگی‌هایی که در مسیر جریان انرژی بدن شما قرار دارند را از میان بر می‌دارد

این روش مراقبه، دانشی جادویی است که با استفاده از اصوات، ذکر، انرژی درمانی، تمرین و مراقبه آسیب‌های روحی را از هاله انرژی اطراف بدن خارج خواهد کرد. هاله انرژی اطراف بدن تمام ضربه‌های روحی و جسمی وارد آمده بر فرد را در خود محبوس نگه می‌دارد. این هاله محل گردش انرژی در اطراف بدن ما انسان‌ها است. زمانی که زخم‌های موجود در این ناحیه التیام یابند، هاله شروع به درخشش و تلالو خواهد کرد.

مراقبه‌ی کندالینی به ما می‌آموزد، نعمت‌های موجود در هستی حق طبیعی ما بوده و راه حقیقی دستیابی به سعادت ما هستند. زمانی که خود را در فرکانس عشق قرار می‌دهیم، احساس قدردانی سراسر وجود ما را احاطه می‌کند. انرژی مثبت، انرژی مثبت را جذب می‌کند. به همین ترتیب، قدردانی، قدردانی را به زندگی شما فرا می‌خواند.

بسیاری از افراد احساس می‌کنند، هر کاری که از دستشان برآمده را برای دستیابی به زندگی ایده‌آل انجام داده‌اند اما همچنان احساس رضایت نمی‌کنند. مراقبه‌ی کندالینی دستیابی به غیرممکن‌ها را با استفاده از قوانین فیزیک کوانتوم و انرژی ممکن کرده است.

مراقبه‌ی کندالینی سکوت را بر ذهن حکم‌فرما خواهد کرد

مراقبه‌ی کندالینی افکاری که موجب ترس و ناامنی می‌شوند را از ذهن ما دورنگه می‌دارد. به این ترتیب قلب و روح انسان جلا پیدا می‌کند. این قلب است که مسیر دستیابی به سعادت را برای ما روشن خواهد کرد و نه ذهن. اما عموماً قادر به شنیدن صدای قلب خود نیستیم، چرا که قلب به آرامی زمزمه می‌کند. از این رو، صدای قلب به سادگی در همهمه افکار ضمیر انسان گم می‌شود. زمانی که قلب انسان با روح یکی شود جریان انرژی برقرار می‌شود. در همین راستا حساسیت ما افزایش‌یافته و توانایی شهود خود را بازمی‌یابیم. به این ترتیب می‌توانید اندوه گذشته را به فراموشی سپرده و ترس از آینده را با زندگی در لحظه حال به کلی از میان برداریم.

ذکرهایی که در مراقبه‌ی کندالینی به کار برده می‌شود با قدرت فراوان خود، ذهن را خاموش می‌کنند. آهنگ تنفس در انجام این مراقبه آرام می‌گیرد. دفعه بعد که ذهن خود را غرق در گیر و دار افکار متلاطم یافتید، از معجزه ذکرهای مراقبه کندالینی بهره ببرید.

مراقبه‌ی کندالینی اعتماد به نفس شما را بالا می برد.

مراقبه‌ی کندالینی ارزش واقعی شما را هویدا خواهد کرد. انجام مراقبه‌ی کندالینی شما را با محدودیت‌هایی که برای خود متصور شده‌اید روبه‌رو خواهد کرد. شما با انجام تمرینات این مراقبه دیوارهایی که در درون خودساخته‌اید را فروریخته و به ظرفیت حقیقی خود پی خواهید برد. یک نقل‌قول معروف در خصوص مراقبه‌ی کندالینی وجود دارد که می‌گوید، "ثابت قدم باش تا در امن و امان پایداری، برقرار باشی". این مثل به معنای واقعی کلمه در مراقبه‌ی کندالینی روی می‌دهد. پس از مواجهه با چالش‌هایی که در مراقبه‌ی کندالینی با آن روبرو هستید دیگر دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های زندگی کار چندان دشواری نخواهد بود.

موفقیت در انجام مراقبه‌ی کندالینی اعتماد به نفسی را در شما به‌وجود می‌آورد که از عمیق‌ترین لایه‌های وجودی شما نشأت می‌گیرد. این اعتماد به نفس تحت تأثیر عوامل خارجی قرار خواهد گرفت و تغییر شرایط پیرامون فرد تاثیری بر سطح اعتماد به نفس او نخواهد داشت. این اعتماد به نفس حاصل تجربه دریافت نور و عشق پراکنده در هستی است که از تمام حواس محدود بشری به مراتب قوی‌تر است. زمانی که حقیقتاً و از صمیم قلب خود را سزاوار موفقیت و شادکامی می‌یابیم، قادر خواهیم بود بر بزرگ‌ترین رویاهای خود جامه عمل بپوشانیم.

مراقبه‌ی کندالینی ما را به عالم معنا و ملکوت متصل خواهد کرد.

این مراقبه ما را از بند تعلقات دنیوی رهانیده و به آزادی می‌رساند. ما در انجام مراقبه تلاش می‌کنیم، روح، جسم و ذهن خود را با جهان پیرامون یکی کنیم. تحقق این امر احساس اتصال با عالمی فراتر را در ما ایجاد خواهد کرد. عالم فراتر از عالم خاک اعتماد به خویشتن و شناخت ذات حقیقی روحمان را یاد آورد می‌شود. به واسطه این اتصال در می‌یابیم که زمانی که به ذات حقیقی خود ایمان بیاوریم دست از تعلقات خود می‌شوییم و اینجاست که انرژی را دریافت و انتشار خواهیم داد.


مراقبه‌ی کندالینی قدرت و درخشش را برای ما به ارمغان می‌آورد

منشأ حقیقی قدرت فیزیکی ما نه تنومندی عضلات و ماهیچه‌های بدن که سطح انرژی درونی ما است. اگر سطح انرژی بدن ما پایین باشد، از ضعف روحی و جسمانی رنج خواهیم برد. به همین دلیل قادر به پایداری در مقابل چالش‌های زندگی نخواهیم بود. با تمرین مرتب و منظم می‌توانیم انرژی حیات مرکزی بدن خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کرده و از جوهره عشق درونی خود به خوبی محافظت خواهیم کرد. به این ترتیب می‌توانیم با اتکا بر جوهره وجودی خود انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه را به دست آوریم.

این تمرینات، انرژی را در ذهن و جسم شما به جریان در می‌آورد. گردش انرژی در بدن قدرت فوق‌العاده‌ای را در بدن فرد ایجاد خواهد کرد. این انرژی همواره در دسترس ما قرار داشته است اما ما از نور درون خود دورمانده بودیم.

زندگی همواره تصویری از چالش‌ها و گرفتاری‌هایی که در چرخه انرژی درونی ما وجود دارد را در برابر ما قرار می‌دهد. زمانی که گره‌های موجود در چرخه انرژی درونی خود را برطرف کنیم، افکار و زندگی بیرونی خود نیز به رهایی دست پیدا می‌کنیم و موانعی که در زندگی دنیوی سد راه ما بوده‌اند نیز از میان برداشته می‌شوند. درست اینجاست که به دانش مراقبه‌ی کندالینی پی می‌بریم. این مراقبه زخم‌های درون و گره‌های موجود در مسیر گردش انرژی را از میان برداشته و انسان را به منبع جذب عشق و انرژی بدل خواهد کرد.

روش جای دادن مراقبه‌ی کندالینی در زندگی روزمره

شاید همه ما به خوبی از مزایای این مراقبه اگاه باشیم اما زمان کافی برای انجام تمرینات این مراقبه را در اختیار نداشته باشیم. در ادامه ۵ روش برای گنجاندن مراقبه‌ی کندالینی در زندگی روزمره را در اختیار شما قرار می‌دهیم که زمان بسیار ناچیزی را به خود اختصاص خواهند داد. این تمرین‌ها بسیار ساده هستند و میان شما و مراقبه تعامل بسیار خوبی را به وجود خواهند آورد.

  • هر روز ۵ دقیقه زودتر از خواب برخیزید: به خودتان تعهد دهید که هر روز ۵ دقیقه زودتر از خواب برخیزید. این بازه زمان به انجام حرکات کششی اختصاص دهید. ضمیر خودآگاه خود را بر بخش‌های مختلف جسم خود متمرکز کنید. در آغاز انگشتان پای خود را حرکت دهید. سپس مچ پاهای خود را بچرخانید. سپس با کشیدن سایر قسمت‌های بدن به سمت بخش‌های بالا تنه بیایید.
  • لحظاتی برای پرداختن به افکار خود در نظر بگیرید: بخشی از روز به افکار خود گوش بسپارید و سعی کنید افراد مثبت را در جایگزین افکار استرس‌زا کنید. اغلب همه ما به ضمیر ناخودآگاه اجازه می‌دهیم، کنترل اوضاع را بدست بگیرد. اما با کمی تمرین می‌توانیم از تفکرات خودآگاهی پیداکرده و روز خود را با آگاهی پشت سر بگذاریم.
  • به مدت چهل روز، به مدت ۳ در روز به مراقبه بپردازید: تمرین موردعلاقه یا ذکر محبوب خود را به مدت سه دقیقه تکرار کنید. به این ترتیب می‌توانید، خود را به تعادل و تعالی برسانید. برای این منظور می‌توانید تمرین‌های مراقبه‌ی کندالینی را انتخاب کنید و با روش‌های بسیار ساده‌ای ذهن و جسم خود را به آرامش برسانید.
  • تمرینات مراقبه‌ی خود را از ۷ روز جلوتر برنامه‌ریزی کنید: برنامه ریزی قبلی زمان موردنظر را برای انجام این مراقبه در اختیار ما قرار خواهد داد. شما دیگر نیازی به جستجو برای یافتن زمان مناسب برای انجام مراقبه را نخواهید داشت. از این گذشته مهارت هدفمندی را نیز در خود بهبود خواهد بخشید.
  • قبل از خواب حرکات کششی را انجام دهید: روز خود را همانگونه که آغاز کرده‌اید به پایان ببرید از چرخش گردن و شانه‌های خود شروع کنید. پرونده روز جاری را ببندید و افکار و برنامه‌های فردا را با خود مرور نکنید. در لحظه حضورداشته باشید به نیازهای جسم خود گوش فرا دهید. به این ترتیب با خوابی آرام و آسوده انرژی موردنیاز خود را به دست آورده و با آرامش به خواب فرو خواهید رفت.


    برای خواندن مطالب بیشتر در حوزه مهارت‌های نرم، مجله آنلاین راهرو را دنبال کنید.
تولید محتوا برای راهرو توسط نویسندگان نویسش انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *