مدیریت مدت زمان دوره (session) و کمپین در گوگل آنالیتیکس

در این نوشته به جای سشن از کلمه دوره استفاده کردم تا راست چین مطلب به هم نریزه و خوندنش آسون باشه.

در گوگل آنالیتیکس دوره ها و کمپین ها بعد از گذشتن مدت زمان خاصی تمام می شوند و یک سشن یا کمپین جدید شروع می شود.

به صورت پیش فرض مدت زمان یک سشن بعد از 30 دقیقه (به شرط عدم فعالیت کاربر) و یک کمپین بعد از 6 ماه پایان می پذیرد.

شما می تونید مدت زمان دوره ها و کمپین را براساس سایت و بیزنس خودتون تنظیم کنید.

در چه مواقعی انجام این تغییرات مفید است ؟

  • سایت شما به صورت اتوماتیک دارای تایم اوت مشخصی هست
  • محتوای سایت شما زیاده و انتظار دارین که کاربر مدت زمان بیشتری در وب سایت شما بگذرونه و تعامل بیشتری داشته باشه و یا برعکس دارای محتوای کمی هستید و می خواهید که مدت زمان دوره ها رو کاهش بدین
  • تمایل دارین که مدت زمان اجرای کمپین در گوگل آنالیتیکز با مدت زمان هدف گذاری شده توسط خودتون برای اجرای کمپین مطابق و یا مرتبط باشه
نکته مهم :
تایم اوت کمپین (campaign timeout) نمی تونه بیشتر از 2 سال باشد.
تایم اوت سشن (session timeout) نمی تونه کمتر از 1 دقیقه و بیشتر از 4 ساعت باشه .
تنیمات تایم اوت در گوگل آنالیتیکز
تنیمات تایم اوت در گوگل آنالیتیکز

چطور این تنظیمات رو انجام بدیم ؟

این تنظیمات در بخش ادمین وجود داره و برای هر اکانت یا (property) به صورت جداگانه انجام می شود.

  • وارد بخش ادمین شوید و اکانت مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.
  • از ستون پراپرتی (property) گزینه تراکینگ کد (tracking code) و بعد سشن ستینگ (session setting) رو انتخاب کنین
  • در زیر بخش تایم اوت هندلینگ (timeout handling) می تونین مدت زمان مورد نظر خودتون برای سشن و کمپین رو تنظیم کنین
  • در آخر گزینه تایید (apply) رو بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *