مدیریت استرس


مدیریت استرس

افراد می‌توانند مهارت‌هایی برای مدیریت استرس خود بیاموزند و زندگی‌ خوش‌حال‌تر و سالم‌تری داشته باشند. در این‌جا به چند نکته اشاره‌ می‌کنیم که در کنترل استرس به شما کمک می‌کند.

  • مهارت‌های آرام شدن را بیاموزید و تمرین کنید؛ مدیتیشن، یوگا و یا ورزش تای‌چی را برای مدیریت استرس امتحان کنید.
  • منظم ورزش کنید. زمانی که بدن شما متناسب باشد، توانایی بیشتری برای مقابله با استرس خواهید داشت.
  • غذاهای سالم و متعادل شده بخورید.
  • بیاموزید تا زمان خود را موثرتر مدیریت کنید.
  • محدودیت‌های مناسبی برای خود ایجاد کنید و یاد بگیرید به درخواست‌هایی که استرس زیادی در شما ایجاد می‌کنند، نه بگویید.
  • برای سرگرمی‌ها و استراحت وقت بگذارید.
  • به اندازه‌‌ی کافی استراحت کنید و بخوابید. بدن شما برای بازیابی از اتفاقات تنش‌زا،‌ نیاز به استراحت دارد.
  • برای کاهش استرس به الکل، مواد مخدر و یا رفتارهای ناگهانی روی نیاورید.
  • از دیگران کمک بخواهید. با افرادی که دوستشان دارید، وقت بگذرانید.
  • برای درمان به روان‌شناس و یا متخصصان سلامت روان که در زمینه‌ی مدیریت استرس فعال هستند،‌ مراجعه کنید؛‌ همچنین از آن‌های مهارت‌های پس‌خوراند زیستی بیاموزید تا در زندگی با استرس خود کنار بیایید...
  • منبع: مجله سلامتی پلاس ماد - مدیریت استرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *