غذاهایی که از قلب محافظت می کنند

غذاهایی که از قلب محافظت می کنند


مواد لازم با خاصیت محافظت کننده قلب

مطالعات بیشماری حاکی از آن است که خوردن غذاهای خاص یا برخی مواد فعال خاص ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه باشد. مواد تشکیل دهنده مواد غذایی با خواص محافظت کننده قلبی اثبات شده عبارتند از:


فیبر محلولفیتواسترول هاپلی فنول ها (فلاوانول ها ، آنتوسیانین ها ، کاتچین ها)اسیدهای چرب امگا 3 (روغن ماهی)ویتامین های A (لیکوپن ، β کاروتن)ویتامین D و Eویتامین Cفولیک اسیدپتاسیم و غیره

مواد غذایی برای سلامتی قلب

در زیر 18 مورد از این غذاها را به صورت انتخابی ارائه خواهیم کرد.


کلم بروکلی

منبع خوبی از اسید فولیک و فیبر است. اخیراً مشخص شده است که گلیکوزینولات موجود در آن ، میوکارد را از آسیب های ناشی از خونریزی مجدد پس از ایسکمی محافظت می کند. در حقیقت ، کلم بروکلی تازه از نظر جوشانده از نظر اجزای محافظ قلبی آن از نظر کمی برتر است.


گوجه فرنگی

حاوی لیکوپن و ویتامین C است که فعالیت آنتی اکسیدانی دارند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مواد تشکیل دهنده آن کلسترول بد (LDL) و احتمالاً فشار خون بالا را کاهش می دهد.


هویج

مطالعات اخیر نشان داده است که آنها به کنترل قند خون کمک می کنند و بنابراین خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهند. آنها همچنین حاوی فیبر محلول هستند که کلسترول را کاهش می دهد.


کنگر فرنگی

این ماده حاوی چندین پلی فنول مانند لوتئولین ، آپیژنین و اسید کافئیک است که یک آندوپپتیداز مرتبط با قلب و عروق ، متالوپروتئیناز را مهار می کند.


نارنجی

این منبع خوب پکتین و پتاسیم است که به کنترل فشار خون کمک می کند. یک مطالعه کوچک نشان داد که آب پرتقال ممکن است عملکرد عروق را بهبود بخشد و باعث کاهش متوسط ​​فشار خون از طریق آنتی اکسیدان استپریدین شود.


انار

این میوه سرشار از پلی فنول است و فعالیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. به نظر می رسد آب انار خاصیت ضد پیری و ضد فشار خون دارد.


گیلاس

آنها حاوی آنتوسیانین ها هستند ، که آنتی اکسیدان هایی هستند که از رگ های خونی محافظت می کنند.


کوکر

جو به دلیل دارا بودن زیاد بتا گلوکان ها به دلیل خاصیت آنتی هیپلی لیپیدمی شناخته شده است. این ماده به کنترل بهتر قند کمک می کند و علاوه بر این حاوی بیش از 20 پلی فنول بی نظیر با عملکرد آنتی اکسیدانی قوی ، آونکاربرامین ها است.


برنج قهوه ای

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد لیپیدها باعث کاهش کلسترول LDL می شوند و باعث بهتر شدن قند خون می شوند.


سولوموس

سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 EPA و DHA است که خطر ابتلا به آریتمی را کاهش می دهد و می تواند منجر به مرگ ناگهانی ، کاهش سطح تری گلیسیرید و فشار خون شود و عملکرد ضد التهابی داشته باشد. علاوه بر این ، منبع خوبی از ویتامین D است ، که کمبود آن با قلب و عروق همراه است.


ساردین

آنها همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D هستند و گزینه ارزانتری نسبت به ماهی سالمون هستند. ماهی های چرب دیگر ماهی خال مخالی ، ماهی قزل آلا و آنچوی ها هستند.


ماست کم چرب

اگرچه ماست به دلیل داشتن کلسیم زیاد شناخته شده است ، اما منبع خوبی از پتاسیم است و به همین دلیل به تنظیم فشار خون کمک می کند. چربی کم آن به کاهش کل چربی اشباع شده در رژیم غذایی کمک می کند.


روغن زیتون بسیار باکره

سرشار از ویتامین E و پلی فنول ها است که کلسترول تام ، کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید را کاهش می دهد ، در حالی که کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد. همچنین دارای فعالیت ضد انعقادی و آنتی اکسیدانی است.


گردو

آنها حاوی امگا 3 اشباع نشده و اسیدهای چرب اشباع نشده اشباع هستند. یک مشت کوچک آجیل در روز می تواند کلسترول خون را کاهش داده و رگ های خونی را از ترومبوز محافظت کند.


بادام

آنها چربی های خوبی ، ویتامین E ، فیتواسترول ها و فیبر دارند که باعث بهبود مشخصات لیپیدها می شوند.


قهوه

شواهد روشنی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف متوسط ​​(3-4 فنجان در روز) خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در افراد بدون فشار خون کاهش می دهد. علاوه بر این می تواند به جلوگیری از دیابت نوع 2 کمک کند.اگر شما قند خون یا فشار خون زیادی دارید ، از مصرف آن خودداری کنید.


شراب قرمز

اگر الکل بنوشید انتخاب خوبی است زیرا حاوی رسوراترول و کاتچین است که از شریان ها محافظت می کند. الکل همچنین می تواند کلسترول HDL خوبی را افزایش دهد. به کمیت توجه کنید ، زیرا اضافه مصرف به قلب آسیب می رساند. دو لیوان برای آقایان و دیگری برای خانمها مفید است. اگر دارویی مصرف می کنید ، توصیه می شود ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا الکل با مواد دارویی مختلفی ارتباط برقرار می کند.


گیاهان

رزماری ، آویشن ، پونه کوهی و مریم گلی حاوی آنتی اکسیدان هستند. با این حال ، آنها همچنین به طور غیرمستقیم در عملکرد صحیح قلب نقش دارند و باعث بهبود طعم غذا هنگام جایگزینی نمک و بسیاری از چربیها می شوند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *