دانستنی هایی در رابطه با رپورتاژ آگهی

صاحبان سایت­ها برای افزایش بازدید یک سایت و بالابردن رتبه آن در موتورهای جستجو و گوگل از روش­های مختلفی استفاده می­کنند که یکی از معروف ترین آن ها رپورتاژ آگهی است تا هم بازدید کنندگان از سایت را افزایش دهند و هم رتبه خود را بهبود بخشند. یکی از بهترین و موثرترین روش هایی که از گذشته نیز وجود داشته و همچنان پیشتاز در امر معرفی یک کسب و کار است، تبلیغات و یا رپورتاژ آگهی است. در میان انواع روش­های تبلیغاتی نیز یکی از شیوه هایی که علاوه بر جلب توجه مخاطب، می­تواند اطلاعات خوبی به مخاطب داده و اعتماد او را جلب کند، انتشار رپورتاژ آگهی در سایر سایت­ها است. به این ترتیب که کاربران سایت‌­ها با سایت شما نیز آشنا می­شوند و در صورتیکه محتوای آگهی جذاب بوده و توجه آنها را جلب کند، کاربر شما نیز خواهند شد. اگر خوانده یا شنیده اید که رپورتاژ آگهی تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما دارد و نمی دانید چیست و از کجا باید شروع کنید، پیشنهاد می­کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید و از اهمیت و نقش آگاه شوید.

کپی رایتر کیست و کپی رایتینگ چیست؟
اگر استعداد نویسندگی دارید پیشنهاد ما به شما این است که یک کپی رایتر شوید. یک کپی رایتر در ابتدا باید مهارت نویسندگی داشته باشد و پس از آن هنر بهره گیری درست از کلمات برای جلب نظر مشتری را دارا باشد. امروزه بیشتر موسسات و برندهای معتبر در تبلیغات خود از کپی رایتینگ بهره می برند. کپی رایتینگ (Copywriting) ترکیبی است از فن نویسندگی و علوم بازاریابی و فروش که توسط یک کپی رایتر در قالب مطلب یا نوشته ای ارائه می شود. در این حرفه از شما خواسته می شود در مواقعی رپورتاژ آگهی بنویسید.

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی


رپورتاژ آگهی که به عنوان یک گزارش طولانی یا تبلیغات بومی در دنیای دیجیتال شناخته می شود، مخالف تبلیغات معمولی است که 90% جنبه دیداری دارد و به ندرت متن تبلیغی (Copy) در آن یافت می شود..

در عوض، رپرتاژ آگهی به گونه ای طراحی می شود که شبیه بخشی از یک نشریه ی چاپی باشد و خواندن آن برای مخاطب جالب به نظر برسد، چرا که اطلاعات فراوانی در مورد محصول یا خدمتی ارائه می کند و به اشتراک می گذارد.

بنابراین، با تمام آن چیز که در ذهن دارید، برخی از راه هایی که می توانید با آن برای مشتری کار تبلیغاتی انجام دهید را در نظر بگیرید. همه چیز با قانون اول شروع می شود – آن ها را سرگرم کنید.

1- عناوین تاثیر گذار انتخاب کنید

رپورتاژ آگهی یک نمایش ساده برای ارائه محصول یا خدمات نیست. آن به گونه ای طراحی می شود که شبیه یک مقاله یا متنی اصلی باشد. بنابراین در یک رپورتاژ خبری، جایی برای نمایش تابلوهای مصور فوق العاده و یا عکس های گران قیمت نیست. در این زمان آگهی به ماهیت خود باز می گردد. سرفصل ها و عناوین باید جذاب، جالب و تاثیر گذار باشند. به نحوی که مردم را به وجد آورند و آن ها را برای خواندن ترغیب کنند.

یکی از معروف ترین عناوین رپورتاژ خبری متعلق به جان کاپلز است. “آن ها به من خندیدند وقتی که پشت پیانو نشستم، اما وقتی شروع به نواختن کردم!” پس از آن آگهی اینگونه ادامه یافت که “آرتور فقط قطعه Rosary را نواخت. پس از آن صدای کف زدن به گوش رسید و جمعیت از هیجان به وجد آمدند.”

رپورتاژ
رپورتاژ

شاید تخمین میزان فروش آگهی ها حتی هنگامی که فروش به پایان رسیده و تا نیمه آخر تبلیغات سپری شده است، کار دشواری باشد. در این عصر و سال، کار آسانی است که تبلیغات چاپی که از گذشته به ارث رسیده اند را نادیده بگیریم. ولیکن آن ها در گذشته بسیار موثر بوده اند و هنوز نیز می توانند در فرمت های مختلف هم چون رپورتاژ خبری به کار گرفته شوند. تیم ایران رپورتاژ با سالها تجربه در زمینه تولید محتوا و انتشار رپورتاژ آگهی آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

2- جذاب و تاثیر گذار عمل کنید

نویسندگان با لیستی از نقاط فروش و یا نقاط تماس رو به رو هستند که باید به آن ها اشاره کنند. همچنین اطلاعات و تحقیقاتی در اختیار نویسندگان قرار می گیرد و توسط آن ها آگهی و تبلیغات شکل می گیرد. اما در بیشتر مواقع، این آگهی و تبلیغات شبیه چیزی است که در ویکی پدیا نمایش داده می شود و خواندن آن چندان مهیج و جذاب نخواهد بود. به یاد داشته باشید، این ابتدای کار است و نویسندگان مرتبا تجدید نظر و ویرایش انجام می دهند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *