جدیدترین تقسیم‌بندی شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین تقسیم‌بندی شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین تقسیم‌بندی شبکه‌های اجتماعی

سوالی که از خود پرسیدیم این بود که 9 مدل رسانه اجتماعی به چه معنی است؟

این یک لیست از شبکه‌های اجتماعی فعلی به روز شده است که در برگیرنده اشکال جدید رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی ، به عنوان نُه دسته اصلی موجود، است. این 9مدل اصلی هر کدام دارای مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد و مبتنی بر آنچه مردم امیدوارند با استفاده از آنها انجام دهند، می باشند.

شناخت شبکه‌های اجتماعی و دسته‌بندی آن‌ها به ما یا کسب و کار‌ها کمک می‌کند با یک تصمیم صحیح و درست یک یا چند شبکه را برای استفاده انتخاب کنند.

1. شبکه های اجتماعی

مثال: فیس بوک ، لینکدین

شبکه های اجتماعی یک سایت رسانه های اجتماعی است که به شما امکان می دهد با افرادی که علاقه و پیش زمینه مشابه دارند ارتباط برقرار کنید. فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام سه نمونه مشهور از وب سایت شبکه های اجتماعی هستند.

این سیستم عامل ها به ما امکان می دهند تا با دوستان ، خانواده و حتی برند‌های مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنیم. اکثر شبکه های اجتماعی به کاربران اجازه می دهند تا افکارشان را به اشتراک بگذارند ، عکس و فیلم بارگذاری کنند و در گروه های مورد علاقه عضو شوند.

2. سایت های نشانه گذاری

مثالها: Pinterest ، Flipboard ،

سایت های نشانه گذاری(Bookmarking) به کاربران امکان می دهد پیوندهایی را به تعداد منابع آنلاین و وب سایت ذخیره و سازماندهی کنند. یکی از ویژگی های مهم این سایت ها ، قابلیت "لینک دهی" کاربران است که باعث می شود آنها جستجو را آسان تر و به طور هم زمان با طرفداران خود به اشتراک بگذارند. StumbleUpon یک نمونه محبوب از یک سایت نشانه گذاری است.

3. اخبار اجتماعی

مثال: Digg

یک سایت خبری اجتماعی به کاربران خود اجازه می دهد لینک های خبری و سایر موارد را برای مقالات خارجی ارسال کنند. سپس کاربران به رأی دادن به موارد گفته شده اقدام می کنند و موارد با بیشترین تعداد آرا بیشترین نمایش را خواهند داشت. مثال خوبی از یک سایت خبری اجتماعی Reddit است.

4- اشتراک گذاری رسانه

مثالها: Pinterest ، YouTube ، Vimeo

وب سایت های اشتراک گذاری رسانه به کاربران امکان می دهد انواع مختلفی از رسانه ها را به اشتراک بگذارند ، که دو مورد اصلی سایت های اشتراک گذاری تصویر و آپلود ویدیو هستند.

بسیاری از این سایتها ویژگیهای اجتماعی مانند امکان ایجاد پروفایل و امکان اظهار نظر در مورد تصاویر یا فیلمهای آپلود شده را نیز ارائه می دهند. این سایت یا اپلیکیشن‌ها عمدتا محتوای ایجاد شده توسط کاربر را تشویق می کنند در جایی که هر کسی بتواند خلاقیتی را که در مورد آنها صحبت می کند به نمایش بگذارد.

همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، YouTube هنوز هم شناخته شده ترین سایت اشتراک رسانه در جهان است. در ایران آپاراتدر این دسته قرار می‌گیرد.

5. میکروبلاگینگ

مثالها: توییتر ، فیس بوک

برنامه‌هایی که به کاربران امکان ارسال نوشته های کوتاه خود را می دهند ، که می تواند شامل لینک هایی به سایت های محصول و خدمات و همچنین پیوندهایی به سایت های دیگر رسانه های اجتماعی باشد. اینها سپس در دیوار هرکسی که در حساب آن کاربر عضو شده است ، ارسال می شود. متداول ترین وب سایت میکروبلاگینگ توییتر است.

6. نظرات و تالارهای وبلاگ

یک انجمن آنلاین سایتی است که به کاربران امکان می دهد با ارسال و پاسخ به پیام های انجمن در گفتگوها شرکت کنند. یک سایت اظهار نظر در وبلاگ همان چیزی است که کمی بیشتر متمرکز شده است. این نظرات معمولاً در حول موضوع خاص وبلاگ پیوست متمرکز است. Google یک سایت وبلاگ نویسی مشهور با عنوان Blogger دارد. با این حال ، تعداد به ظاهر بی پایان سایت های وبلاگ نویسی وجود دارد ، به ویژه به این دلیل که بسیاری از آنها برخلاف جذابیت جهانی سایتهای رسانه های اجتماعی عمومی ، مستقر هستند.

شاید به عنوان یک مثال داخلی بتوان ویرگول را در این گروه قرار داد.

7. سایتهای بررسی اجتماعی

مثالها: TripAdvisor ، Yelp ، FourSquare

اولین برنامه ای که می خواهید یک محصول جدید بخرید یا یک رستوران جدید را امتحان کنید ، چیست؟ اگر شما هم مانند ما باشید ، ابتدا به بررسی ها می پردازید.

سایت هایی مانند TripAdvisor و FourSquare را بررسی کنید و از نظرات اعضا برای انواع مکان ها و تجربیات استفاده کنید. این امر مردم را از تاریکی دور نگه می دارد و به آنها امکان می دهد هنگام انتخاب رستوران تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

این فقط برای کاربران معمولی مثل من و شما سودمند نیست ، مشاغل همچنین می توانند دیدگاه مشتری را درک کنند. هم خوب و هم بد، این به آنها کمک می کند تا از نقاط قوت و ضعف خود با خبر بشوند.

8. وبلاگهای انجمن

مثال: Medium, Tumblr

گاهی اوقات تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که آن پیام را به اشتراک بگذارید ، و واقعاً همه افراد در اینترنت نمی خواهند برای اجرای و نگهداری یک وبلاگ از یک وب سایت خود میزبان سرمایه گذاری کنند. اینجاست که سیستم عامل های مشترک وبلاگ نویسی مانند Medium ، به افراد فضایی برای ابراز افکار و صدا می دهد.

9. به اشتراک گذاری شبکه های اقتصادی

مثالها: Airbnb ، Pantheon ، Kickstarter

اگرچه ممکن است برای شما مستقیم رخ ندهد ، اما وب سایتهایی مانند Airbnb فقط برای یافتن اجاره یا فعالیت های تعطیلات نیست. این شبکه های اقتصادی اشتراکی افرادی را به دست می آورند که چیزی را که می خواهند به اشتراک بگذارند با افرادی که به آن نیاز دارند ، به اشتراک می گذارند.

درپایان...

دقت کنید شناخت شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود ما تصمیم بهتری برای استفاده از این ابزار داشته باشیم.

انتخاب درست باعث می‌شود ما در مسیر رضایت قدم بر داریم. دوستی داشتم که در اینستاگرام حرف‌های سیاسی می نوشت وقتی به ایشان توییتر را پیشنهاد دادم رضایت بیشتری داشته و دوستان جدیدی پیدا کرده. یا کسب و کاری که با انتقال پتانسل خود از اینستاگرام به لینکدین نتیجه بهتری گرفته است.

شما برای خود و کسب و کارتان از چه شبکه‌هایی اجتماعی استفاده می‌کنید و دلیل انتخاب این شبکه‌ها چی بوده؟


منبع:
https://seopressor.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *