اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

انتخاب درست شبکه اجتماعی

در این مقاله قصد داریم درباره انتخاب شبکه های اجتماعی کارآمد برای کسب و کار صحبت کنیم. استفاده یک شبکه اجتماعی که بتواند در کسب و کار ما موثر واقع شود می تواند بر سئوی سایت ما هم اثر مهمی بگذارد. به همین دلیل لازم نیست در تمامی شبکه های اجتماعی حضور داشته باشیم فقط به این خاطر که هیچ مخاطبی را از دست ندهیم بلکه باید در چند شبکه اجتماعی موثر حضور داشته و کسب و کار خود را معرفی کنیم چون به نسبت هزینه ای که در شبکه های اجتماعی با مخاطب کم صرف می کنیم آورده ی خوبی نخواهیم داشت.


چه محتوایی در کدام سوشال؟

باید دقت داشته باشیم که محتواهایی که در وب سایت و شبکه های اجتماعی قرار می دهیم نباید عینا مثل هم باشد بلکه باید برای هرکدام محتوایی متناسب با خودش را ارائه دهیم و کار اشتباهی است که محتوایی را که در وب سایت قرار داده ایم را با همان شکل و مطالب و هشتگ در شبکه های اجتماعی تکرار کنیم و برای ما مفید نخواهد بود. در نتیجه باید برای هرکدام، استراتژی، نوع محتوا، هشتگ ها و ... متفاوت باشد.



دیگر مقالات دیجیتال مارکتینگ ما در ایراکد را از دست ندهید.

انتظارات کاربر در هر سوشال

انتظارات کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف متفاوت است. برای مثال کاربر اینستاگرام ممکن است انتظار یک محتوای فان و جالب را داشته باشد در صورتی که این موضوع ممکن است در مورد کاربر تلگرام صدق نکند. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که محتوای مطالبی که در هرکدام از شبکه های اجتماعی قرار می دهیم نیز با هم کاملا متفاوت باشد چون انتظارات کاربر در هر سوشال متفاوت است و اگر محتوا در تمام سوشال ها یکسان باشد کاربر دلیلی نمی بیند که در هر دوی آنها حضور داشته باشد. مورد دیگری که اهمیت دارد این است که تعداد و کمیت محتوا مهم نیست بلکه کیفیت محتوای به اشتراک گذاشته شده مهم است.

ارتباط سوشال با سئو


قطعا می دانید که تعدادی از شبکه های اجتماعی مثل: لینکدین، فیس بوک، توییتر و ... در سئوی وب سایت شما تاثیر مستقیم دارند و این تاثیر می تواند از دو جهت باشد: یکی اینکه وقتی کاربر پست شما را در صفحه شخصی خود در هرکدام از این شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد برای شما مفید خواهد بود. دوم اینکه اگر خود شما هم در صفحات شخصی خود این پست ها را به اشتراک بگذارید در معرفی سایت شما به دیگران موثر خواهد بود. با توجه به این موارد می توان نتیجه گرفت که اشتراک گذاری پست ها در سوشال می تواند تاثیر مستقیم و مهمی در افزایش سئوی وب سایت شما داشته باشد.



دیگر مقالات دیجیتال مارکتینگ ما در ایراکد را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *