آیا در برنج شما آرسنیک وجود دارد؟




به ترجمه برنج گیلان کشت ( gilankesht.ir )آرسنیک یک عنصر در پوسته زمین است که به طور طبیعی در هوا ، آب و خاک یافت می شود ، بنابراین این واقعیت که در برنج موجود است کاملاً نگران کننده نیست. آرسنیک همچنین می تواند نتیجه فعالیتهای انسانی مانند معدن یا استفاده از برخی از سموم دفع آفات باشد.

https://gilankesht.ir/what-is-arsenic-rice-poison/

دو نوع آرسنیک وجود دارد: آلی (به معنای بیولوژیکی) و معدنی. آرسنیک غیر آلی نوعی خطرناک است و با عوارض جانبی سلامتی همراه است - و نوعی موجود در برنج است ، به همین دلیل ممکن است بخواهید میزان مصرف برنج خود را تعدیل کنید.

آرسنیک راه یافتن به غذا را پیدا می کند زیرا با رشد گیاه توسط گیاه جذب می شود. بعضی از گیاهان بیشتر از سایرین جذب می شوند و به نظر می رسد برنج بیشترین غذاهای معمولی را جذب می کند. FDA حتی مقدار آرسنیک غیر آلی مجاز در غلات برنج شیرخوار را نیز تعیین کرده است. اما FDA محدودیتی در مقدار برنج های معمولی که بزرگسالان باید بخورند تعیین نکرده است. درعوض ، آنها به بزرگسالان توصیه می كنند كه "از رژیم غذایی مناسب و مناسب برای تغذیه مناسب استفاده كنند و عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف بیش از حد مواد غذایی را به حداقل برسانند."


بنابراین چگونه می توانید با وجدان خوب خوردن برنج را ادامه دهید؟ خود را آموزش دهید.

گزارش مصرف کننده نشان می دهد مصرف دانه خود را با سایر غلات که به طور طبیعی کم آرسنیک هستند مخلوط کنید. آمارانت ، گندم سیاه ، ارزن و پولنتا تقریباً هیچ سطح آرسنیک ندارند. بلغور ، جو و فارو سطح بسیار پایینی دارند. و quinoa کمتر از برنج است.


طبق مطالعه روی آرسنیک موجود در برنج توسط Consumer Reports ، برنج قهوه ای سطح آرسنیک بالاتری نسبت به سفید دارد زیرا سطح بالای آرسنیک در سبوس یافت می شود. سبوس را برای تهیه برنج سفید برداشته می شود ، بنابراین اگر برنج قهوه ای زیادی می خورید ممکن است بخواهید آن را با رنگ سفید تغییر دهید (با وجود این واقعیت که برنج قهوه ای معمولاً تصور می شود از نظر تغذیه ای انتخاب بهتری است).


همچنین می توانید برنج را به روشی بپزید که مقداری آرسنیک از بین ببرد. در حالی که روش مدرن پخت و پز برنج در مقدار کمی آب به حفظ بیشترین تغذیه از دانه کمک می کند ، اما آرسنیک را نیز حفظ می کند. جوشاندن برنج به نسبت آب به برنج 6: 1 (نوعی از طرز تهیه ماکارونی) که باعث تخلیه آب اضافی پس از پخته شدن می شود ، نشان می دهد که تا 60 درصد از سطح آرسنیک موجود در برنج را از بین می برد. شستشو قبل از پخت و پز نیز می تواند سطح آرسنیک را کاهش دهد ، اما اثر آن حداقل است.


احساس راحتی کنید که هنوز هم از کاسه برنج ناهار خود لذت ببرید یا با برنج سرخ شده پایین بیایید. فقط مطمئن شوید که برنج را در حد اعتدال می خورید ، و / یا آن را با آب زیادی طبخ می کنید ، و میزان آرسنیک شما نیز باید بررسی شود. اما وقتی نوبت به نوزادان می رسد ، میزان مصرف آنها را تنظیم کنید. از آنجا که به یاد داشته باشید ، وزن بدن آنها در مقابل میزان مصرف بسیار متفاوت از بزرگسالان است.


تصحیح: نسخه قبلی این داستان حاکی از وجود مقادیر بالای آرسنیک موجود در پوسته برنج است که باعث می شود برنج قهوه ای دارای مقادیر بیشتری از سرطان زا نسبت به برنج سفید باشد. در حقیقت ، پوسته برای تهیه هر دو نوع برنج برداشته می شود. برنج قهوه ای به دلیل داشتن مقادیر زیاد سبوس در آرسنیک بیشتر است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *